testar test

Nu får du hjälp direkt på plats när bilen krånglar

Nu slipper du att bärga bilen till verkstaden för enklare typ av fel när den krånglar – i stället löser vi problemet på plats. En helt ny typ av servicebil har börjat rulla i Stockholm, redo att hjälpa bilister i nöd. Målet är att åtta av tio ska få hjälp på plats.

Spik i däcket, dött batteri eller andra startproblem. Alla som stått på garageuppfarten eller vid vägkanten med en bil som vägrar att fungera vet vad som väntar. Men nu kan bärgning, väntan på diagnos, reparation och resor till och från verkstaden vara ett minne blott. Viking Sverige och Moderna Försäkringar har nämligen inlett ett samarbete som gör att bilister i Stockholm nu kan ringa efter en servicebil med personal som hjälper kunden att ta sig vidare i sin egen bil – snabbare, enklare och mer miljövänligt. Servicebilen är utrustad med diagnosredskap, reservdelar, verktyg, batterier som passar de flesta bilar och olika vätskor som bilen behöver. Servicebilens personal kommer att göra allt för att bilisten snabbt ska ta sig vidare. Vid allvarligare eller större fel, som kräver åtgärder på verkstad, förvandlar de snabbt servicebilen till en bärgningsbil. Men målet är att åtta av tio ska få hjälp på plats.

- Viking är otroligt stolta över samarbetet med Moderna, där vi nu tillsammans erbjuder ett nytt och innovativt koncept som minimerar stilleståndstiden och minskar kostnaderna avsevärt genom att snabbt få kunderna vidare. Det här är ytterligare ett steg i vår strategi mot att förändra en annars så konservativ bilbärgningsbransch, säger Mårten Rosman, vd för Viking Sverige.

- Moderna Försäkringar är en nytänkande utmanare och vi ser hur viktigt det är att anpassa sig efter den moderna kundens behov och förväntningar. Det kommer vi nu i ännu högre grad att kunna göra i och med det nya servicebilskonceptet, säger Mattias Arreflod, inköpsansvarig på Moderna Försäkringar.

Ladda ner pressmeddelande